Jumat, November 16, 2007

Anugerah Cemerlang 2007

Hari ini adalah hari terakhir masa persekolahan tahun 2007. Hari ini pula hari terakhir bagi anak saya Naufi berada di Sekolah Kebangsaan Taman Universiti 4 (SKTU 4) dan di Johor Bahru. Sebab hari ini dia dinyatakan lulus dengan cemerlang (pencapaian 5A), juga malam nanti sekitar pukul 22.05 akan pulang ke Indonesia untuk melanjutkan sekolah menengah pertamanya di tanah air.

Pagi tadi sebelum menutup tahun persekolahan 2007, diadakan penganugerahan bagi siswa-siswa yang berprestasi di tahun 2007. Acara yang digelar diberi nama dengan Majlis Anugerah Cemerlang 2007.

Sayang, tahun ini Naufi tak masuk dalam daftar Top Ten disebabkan pada saat test pengambilan nilai untuk urutan 10 teratas ini, dia sedang dalam kondisi sakit. Sehingga tidak bisa belajar dengan maksimal, dan hanya puas berada dalam posisi ranking 11 saja. Beruntung saat UPSR/Ujian Penilaian Sekolah Rendah (semacam Ujian Nasional/UN, di Indonesia) dia dalam kondisi puncak, dan alhamdulillah 5 mata ujian yang diambil dapat lulus dengan nilai A.

Sehingga pada majlis (acara) yang diadakan hari ini, Naufi masih berkesempatan mendapatkan 3 anugerah/penghargaan yaitu dalam kategori Anugerah Terbaik Mata Pelajaran , Anugerah Pencapaian 5A UPSR, dan Anugerah Ko Kurikulum. Bahkan adiknya Faris yang duduk di darjah 2 UPM (naik ke darjah 3, tahun depan) juga mendapatkan Anugerah Akademik, menduduki ranking 3 di kelasnya.


Ucapan/Sambutan dari Guru Besar SKTU 4


Naufi menerima Anugerah Mata Pelajaran Terbaik


Naufi menerima Anugerah Ko Kurikulum


Naufi menerima Anugerah Pencapaian 5A UPSR


Bergambar bersama kawan-kawan yang memperoleh 5A-UPSR


Faris menerima Anugerah Kedudukan Terbaik ke 3 dalam kelas.


Akhirnya, Semoga majlis ini dapat memotivasi anak-anak kami untuk lebih berprestasi di masa-masa mendatang.

Teriring ucapan perpisahan dari anak kami Naufi: "Terima kasih kepada Cikgu semua. Kan kuingat semua kenangan indah di SKTU 4. Meski jauh di mata, namun tetap dekat di hati"

oooOOOooo