Selasa, Februari 01, 2005

Naufi Mulai Masuk Sekolah

Akhirnya pas pelajar Naufi sudah jadi per tanggal 28 Januari 2005 - 27 Januari 2006. Resmilah dia sekarang berstatus pelajar di negeri jiran ini.

Pagi ini hari pertama dia masuk sekolah. Naufi saya antarkan hingga ke depan kelas dia. Karena murid baru dan belum tahu seperti apa prestasi dia di sini, maka dia ditempatkan di kelas yang paling buncit, yaitu kelas 4 Marikh. Marikh adalah sebutan untuk nama planet Mars dalam bahasa melayu.

Guru kelas dia bernama Pn. Paijah Binti Mohd Sapar dan Guru Besarnya bernama Pn. Tuan Rafingah Binti Tuan Soh. (Silakan merujuk website SKTU 4 Johor Bahru).

Kebetulan untuk darjah 4 hingga 6 masuk pagi hari. Jam sekolah dia, dimulai pukul 07.30 hingga 13.00 waktu Malaysia. Setiap hari Naufi harus berangkat dari rumah maksimal jam 07.00 pagi, dan insya Allah akan saya antar sendiri. Bila balik dari sekolah, saya daftarkan ikut bus sekolah yang dipandu oleh En. Zainal.

Jumlah lokal kelas yang disediakan untuk darjah 4 di SKTU 4 ini berjumlah 5 kelas. Bila nanti selama satu tahun pelajaran, Naufi mampu menunjukkan prestasi yang cemerlang, maka dia berhak untuk pindah di kelas yang pertama bersama-sama dengan anak-anak cemerlang lainnya. Semoga.

Catatan:

Pn. singkatan dari Puan.

En. singkatan dari Encik.

oooOOOooo